zaterdag 29 oktober 2011

Dubai

Wat een buitenkansje, zomaar even Dubai te kunnen bekijken. Want een beetje zitten balen op mijn hotelkamer, ik heb het even overwogen, leek me toch geen goed idee.
Allereerst ging ik naar het Dubai Museum. Het enige gebouw dat er nog een beetje oorspronkelijk uitziet. Helaas was het van binnen helemaal ingericht met tentoonstellingen. Vooral veel taferelen met levensgrote poppen, die dan iets uitbeelden. Jammer, want van de oorspronkelijke inrichting van het gebouw was weinig meer te zien. En als ik in zoiets geïnteresseerd zou zijn, zou ik wel naar het bijbels openluchtmuseum in de Heilige Landstichting gaan.

Natuurlijk ook even een foto gemaakt van Burj Al Arab, het enige 7 sterrenhotel ter wereld.

Nog een bekend hotel, het Atlantis hotel. Dat ligt op het Palm Island. Maar die palm vorm is alleen vanuit de lucht herkennen.

Eigenlijk viel Dubai me tegen. De gebouwen van de skyline zijn meestal gewoon heel lelijk. En de andere gebouwen vond ik vaak heel nep. Veel te mooi en netjes. Kijk eens naar deze moskee en vergelijk dat even met de bouwsels in India. Dan snap je me misschien.

En dan de beplanting, die ziet er wel zo belachelijk uit. Ik snap dat het lastig is om iets te laten groeien in de woestijn. De manier waarop de palmen en struiken zijn geplant, associeerde ik meteen met modeltreinbouw. Dan is het toch niet helemaal gelukt.

Het leukste zijn dan nog van die winkeltjes waar ze lossen kruiden, noten en gedroogde vruchten verkopen. Maar daarvoor hoef je niet in Dubai te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten