zaterdag 30 juli 2011

Close encouter

Na het avondeten gingen we nog op pad. Er zijn hier een aantal heel hoge watervallen. En overdag is het daar soms erg druk. Vanaf een uur of 6 is er niets meer te doen. Bij de parkeerplaats stapte ik al vast uit om te kijken op de bewegwijzering. De dochter doet niet mee als het te lang is. Ineens zag ik op zo'n 20 meter afstand iets bewegen en ja hoor een heuse zwarte beer liep daar. Dan is het tijd om snel te reageren. Dus zonder aarzelen snelde ik terug naar de auto. En dat deed ik met zo'n overtuiging, dat Astrid meteen zag dat het hier een noodsituatie betrof. Grappig, meestal vindt ze dat ik raar doe, maar dit was zichtbaar het serieuzere werk. Ik kon nog net op tijd de auto bereiken.
En de beer? Die rommelde gewoon door alsof er niets aan de hand was.
De wandeling naar de waterval is daarop om veiligheidsredenen afgeblazen. Maar het blijft spannend om te bedenken wat er was gebeurd als we de beer niet hadden gezien en het smalle pad naar de waterval waren ingeslagen....
Je begrijpt dat er deze keer geen foto beschikbaar is.

2 opmerkingen:

  1. Nou, jij maakt veel mee op vakantie!
    het lijkt wel een heuse overlevingstocht.
    helaas begrijp ik niet waarom er geen foto materiaal beschikbaar is. jij, als diehard survivaller, zou toch wel de moed op hebben kunnen brengen om een snapshot te maken van die o zo gevaarlijke beer, speciaal voor je trouwe volgers? jammer. heel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen