zaterdag 20 augustus 2011

New Project

Vandaag ben ik met een nieuw project begonnen.
Op de foto staan de ingrediƫnten: een plaat multiplex, bijenwas, gesso, gel medium en acrylverf (o.a. zilver).
De plaat multiplex was 120 cm, maar is inmiddels verzaagd in 2 stukken. Het grote stuk wordt een schilderij en het kleine stuk ga ik gebruiken om te experimenteren.
Op de foto zie je dat ik daar al mee ben begonnen. De helft is ingesmeerd met gesso, de andere helft met gel medium. Ik ben benieuwd wat de beste basis vormt. Daarop komen dan lagen was en acrylverf. De was en de zilververf moeten wat extra glans en diepte gaan opleveren. Hoe ik dat allemaal ga doen weet ik nog niet precies. Waarschijnlijk worden het veel lagen, die steeds moeten drogen, dus de totale doorlooptijd zal wel aanzienlijk worden.
Uiteindelijk moet het een uit het water springende humpback worden. Een beetje zoals op de tekening in mijn Moleskine, die ook op de foto is te zien.
Misschien laat ik de voortgang wel zien op deze blog. Maar het project kan natuurlijk ook een stille dood sterven.

2 opmerkingen:

  1. Eindelijk iets voor aan de muur, ik verheug me al op het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessant project. Houd ons op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen