dinsdag 27 mei 2014

Camping Boomerang Poschiavo

23 jaar gelden gingen wij met rugzak en trein op vakantie in Poschiavo. Wij kampeerden op camping Boomerang. Toen niet veel meer dan een grasland en wat caravans, waar in het weekeinde luidruchtige Italiaanse families introkken.
Dit jaar wilden we maar weer eens naar Poschiavo gaan. Via Bookings.com ging ik op zoek naar een geschikt hotel. En wat er aangeboden werd, een bungalow op camping Boomerang. Nader onderzoek wees uit dat het om een stacaravan ging, maar in elk geval te leuk om niet op in te gaan.
   
In 23 jaar is er veel veranderd, maar gelukkig niet alles. Toentertijd reed er 's morgens een bakker met wat spulletjes over de camping. Vanmorgen werd de aankomst van de bakker via de speaker aangekondigd. Vol verwachting ging ik er op af. Ik herkende hem direct. Was het hem, of wilde ik dat gewoon heel graag? Ik vroeg hem of hij 23 jaar geleden al op de camping kwam, of hij toen een kleinere auto had (zelf was hij ook wat forser geworden) en of hij vroeger met een bel zijn aanwezigheid kenbaar maakte. Gelukkig bevestigde hij het allemaal. 
Er was ook weinig twijfel meer mogelijk. Nog steeds in het assortiment de kleine gedroogde worstjes, die als ketting door de wagen hingen. Natuurlijk kocht ik er een. En die werd, precies zoals het hoort en zoals het al meer dan 23 jaar gebeurt, met een rood Zwitsers Victorinox zakmes afgesneden. Sommige dingen hoeven niet te veranderen, omdat ze al perfect zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten