zondag 6 oktober 2013

Wadlopen

Ik had nog nooit wad gelopen. Terwijl het eigenlijk wel iets voor mij is. Maar om een of andere reden is het er nooit van gekomen. Gisteren was het echter zover. Wel een risico om dat dan in oktober te gaan proberen. Een paar uur in de regen en wind op het wad is vast niet leuk. Maar ik had geluk.


We werden om 4 uur met een boot afgezet en gingen een stukje op het wad lopen. Blauwe lucht en af en toe een zonnetje. Bijzonder aangenaam. 


Ook af en toe wat ongemak, dat hoort erbij. Het rook ook nog naar zwavel, dus ik neem maar aan dat zo'n modderbad heilzaam is.

 
Soms moest je even door het water. Ik ben dan wel iets groter dan Astrid, maar hield daarbij mijn kruis ook niet droog. En laat dat nu net voor mannen een kritische grens zijn.

 
Met het verstrijken van de uren wordt het langzaam schemerig.


En ongeveer met de zonsondergang zetten we voet op Schiermonnikoog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten