zondag 4 september 2011

Mosquitoes

Malariatabletten zijn niet nodig, maar voor de streek in India waar ik heen ga adviseren ze wel om aanvullende maatregelen te treffen tegen muggen.
Daarom heb ik een muskietennet gekocht. Geïmpregneerd met Durallin "long lasting mosquito net treatment". Een deel van de aankoopprijs wordt ook nog eens gedoneerd aan organisaties die malaria bestrijden. (En die kopen er dan weer netten van zou een cynicus kunnen denken.) Om het te showen heb ik het in de tuin aan de appelboom gehangen.
Maar dan ben je er nog niet. Ik ben inmiddels ook eigenaar van sokken van Tenbro met "healthguard vital protection anti mosquito". En een broek van Nosilife "the world's first permanent insect-repellent fabric". En de beste bescherming krijg je als je de broek in de sokken stopt. Ook nog eens erg charmant dus (no photo available).

8 opmerkingen:

  1. Vergeet niet straks in India de sexy foto's te sturen! Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had het over charmant, maar als het sexy wordt gevonden dan gan ik het zeker op de foto zetten en publiceren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hangt er dan ook zo'n sterke (citrus)geur aan die producten? Of zijn ze geurloos? Wij hebben ooit eens armbandjes tegen muggen gekocht, die gaven zo'n sterke geur af dat je hoestend en benauwd de nacht in ging. Dat leek ons ook niet echt goed voor de gezondheid.

    Het is toch wel de afritsbroek van Nosilife, hè? Foto is niet nodig. Het beeld is nu al leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is allemaal geurloos. Dat geldt nu zelfs ook nog voor de sokken. Maar of het gezond is betwijfel ik, nadat je het net hebt aangeraakt moet je je handen wassen.
    En nee, het is geen afritsbroek. Er zijn grenzen.
    De foto's dat wordt zo echt een discussiepunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoiets kan ook: http://utsav.cc/mmj41. Zou je goed staan. Leuk met die paarse tas erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank voor deze geweldige tip. Ik lees "pamper the man in you with this kurta payama". Wie wil dat nu niet? Ik zal ter plekke zeker op pad gaan om zoiets aan te schaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vergeet niet eerst die appels te wassen, voordat je ze eet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met de regenbuien van de laatste dagen zijn alle sporen Durallin echt wel verdwenen, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen