dinsdag 6 september 2011

Mazzelaar

Vandaag ben ik op pad geweest voor mijn visum. Per trein naar Den Haag. Het was daar al herfst, maar de foto's brachten mij direct in de goede stemming.
Ik had natuurlijk al achterdochtig moeten worden omdat bijna iedereen werd teruggestuurd. En ja hoor, ook mijn aanvraag deugde niet. In het formulier had ik een letter vergeten in een van mijn voornamen. En dan moet je een nieuw formulier aanmaken op Internet. Terug naar huis, 3 uur reizen, leek me geen goed idee. Dus ik op zoek naar een plek waar ik op Internet kon en waar ik kon printen. Ik kwam terecht in een coffeeshop met de toepasselijke naam De Mazzelaar. Even alle gegevens opnieuw invoeren en heel goed controleren. En, dat heb je bij een coffeeshop, ik kon ook nog een beker latte bestellen.
Ik terug en nu had ik geen fouten gemaakt. Er was nog wel een complicatie, omdat ik het formulier zo kort geleden had ingevoerd, hadden ze de gegevens nog niet electronisch beschikbaar. Dus die heeft de vriendelijke mevrouw keurig van mijn formulier overgetypt. Echt handig.
Op Internet stond dat je het visum per koerier thuis kon laten bezorgen. Dat stond er helaas fout, werd me verteld, dus ik mag het binnenkort persoonlijk op komen halen.


4 opmerkingen:

  1. Heerlijk he, visum aanvragen!
    Ik moet het nu regelen voor mijn baas, maar zelfs het CIBT die helpt bij de aanvraag, was een beetje wanhopig. Een grappige mevrouw van het CIBT, met een nagemaakt Indiaas accent, and I quote: "Yes, yes, please bring all your business to India, but we will make it very difficult for you to come over". Lachen!
    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als de voorbereiding op je Indiareis in verhouding staan tot je werkelijke reis staat je nog heel wawt te wachten. Gelukkig voel jij je niet zo gauw verslagen ,dus houd er de moed maar in.Straks heb je prachtige herinneringen.
    Wat een mazzel dat je bij De Mazzelaar terecht kwam. al was het alleen al om de koffie.
    Nu dit nog verzenden. Spannend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat de Mazzelaar een afspraak heeft met de ambassade: wijzen jullie alles af, kopen wij een printer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zou heel goed kunnen. Ik was in elk geval niet de eerste, op het bureaublad van de computer stond een snelkoppeling naar de visum aanvraag site voor India.

    BeantwoordenVerwijderen