dinsdag 5 mei 2015

Valle Cannobina

We wilden gisteren gaan wandelen in het Valle Cannobia. We hadden geen enkele informatie of een wandelkaart. Op goed geluk reden we naar Lunecco. Een bergdorpje dat alleen via een spannend ritje over een bergweggetje te bereiken is. Behalve dit kerkje staan er een paar huisjes. Geen toeristenbureau of winkels, maar gelukkig wel een deur waarop "municipale" stond. Voorzichtig voelde ik aan de deur. Die was open, met daarachter alleen dichte deuren en een trap. Dan maar de trap proberen en uiteindelijk op de derde verdieping was er een deur die op een kier stond en waarachter ik mensen hoorde praten. Een ruimte met wat tafels, kasten met ordeners en drie personen. Achter een soort balie stond een vrouw aan wie ik vroeg of ze een kaart of zoiets had. Ik spreek geen Italiaans en zij waarschijnlijk niets anders. Ze keek me dan ook wazig aan. Maar daarna toverde ze toch echt een wandelkaart tevoorschijn met daarop ingetekend wandelroutes. 
  
Met een routekaart, een kennelijk goed onderhouden pad en pijltjes (boven aan het pad op de foto) durfden we het wel aan. Ook al waarschuwde een inwoner ons voor regen toen we aan dit weggetje begonnen.

Dit dal is genoemd naar de Cannobina, een rivier die in het Lago Maggiore uit komt. Dus daar in de verte moet het Lagio Maggiore liggen. Jammer dat het wat mistig is, maar dat heeft eigenlijk ook wel wat.

2 opmerkingen: