zondag 15 juli 2012

Zilverreiger


Als je zo'n 40 jaar geleden met de trein van Breda naar Rotterdam reisde, was er altijd wel iemand die ingespannen het landschap af tuurde. Op zoek naar een blauwe reiger, want die kon je zien op dat traject. Als er dan een exemplaar was waargenomen, werd dat door de coupe geroepen. Vervolgens zat iedereen met zijn neus tegen de ruit om er een glimp van op te vangen. 
Maar tijden veranderen. Een blauwe reiger is tegenwoordig echt geen bijzonderheid meer. Vanuit onze huiskamer zag ik bijvoorbeeld regelmatig een reiger op het dak van de overburen zitten. Dit voorjaar heeft deze zelfde buurman zijn vijver gedempt. Of er een verband is weet ik eigenlijk niet.
Maar nu is er iets nieuws, de zilverreiger. Vandaag zag ik er weer een. En dat vind ik zo bijzonder, dat ik hem ondanks de onduidelijke foto gewoon op mijn blog zet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten