zondag 21 oktober 2012

Lemelerberg

Twintig graden op 20 oktober, dan blijf je niet de hele dag binnen. Er waren er meer die dat dachten. Voor een zaterdag was het aardig druk. Vooral bij de parkeerplaatsen.

 
De Lemelerberg, een afwisselend gebied en ook nog een beetje heuvelachtig.

En dat levert dan weer mooie vergezichten op.

Het geaccidenteerde terrein rechtvaardigt een pauze in een plaatselijk etablissement. 

Overal staan nu een heleboel paddestoelen. Het was me al opgevallen dat het echt een eikeljaar is. Maar het is ook een bijzonder goed jaar voor de vliegenzwam. En vooral, nu komt het, onder eiken. Zou er een verband zijn? 
Maar er is meer. Bijvoorbeeld deze porseleinzwam, breekbaar mooi.

Parasolzwam. 

En deze fluweelboleten. Prima eetbaar, maar zo'n groepje ga ik echt niet uit de grond rukken. Dat vind ik toch echt zonde.  

2 opmerkingen:

  1. Mooie omgeving! Dat je alle namen weet van de paddestoelen. Of heb je een boekje bij je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allemaal zonder boekje. Als ik de naam niet weet, maak ik gewoon geen foto of zet hem niet op de blog. Zo probeer ik de indruk van een heuse mycoloog te wekken.

      Verwijderen